Asociația Pro Infrastructură: „Directorul CFR minte. Sunt peste 1.000 de restricții de viteză pe calea ferată, nu 210”

Asociația Pro Infrastructură afirmă că există peste 1.000 de restricții de viteză pe calea ferată, de cinci ori mai multe decât a anunțat directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, care menționa că au mai rămas doar 210-215.
Directorul CFR Infrastructură, Constantin Axinia, declara, marți, în cadrul unei conferințe de specialitate, că din 490 de restricții de viteză câte au fost la începutul anului, au rămas 210, care vor fi eliminate până la începutul anului viitor: „În martie aveam 490 de restricții de viteză, iar acum am în jur de 210 – 215, care vor fi eliminate până la începutul anului viitor”.
Pro Infrastructură susține, însă, că sunt peste 1.000 de restrictii, potrivit buletinelor de avizare a restricțiilor, publicate pe site-ul CFR.

Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricții de viteză pe rețeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului. Este o MINCIUNĂ GOGONATĂ! Nu ne credeți pe noi, BAR-urile (Buletinele de Avizare a Restricțiilor) sunt publice și le puteți consulta aici: http://bit.ly/2p2ah4Y.

În realitate, sunt peste 1000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește! Mai mult, s-au introdus o serie de restricții-mamut: pe 82 km între Caransebeș și Timișoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roșiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!

La Balota, expresul de Budapesta este depășit de bicicletă pentru că “fuge” cu maxim 15 km/h pe aproape 2 km din cauza stării terasamentului, multiple deraieri și alunecări de teren având loc aici în ultimii 10 ani. În total, doar pe linia București-Craiova-Timișoara sunt 213 restricții!”, scrie Asociația Pro Infrastructură, într-o postare pe o pagină de socializare.

Directorul CFR Infrastructură a declarat că începând din noiembrie, nu vor mai exista restricții de viteză între București și Suceava și nu vor mai exista restricții de viteză majore, ci doar cele tehnologice, pe regionala Cluj. De asemenea, datorită culoarului pe care se lucrează de la Timișoara până la Brașov vor exista doar restricții tehnologice.

Domnul Axinia spune ca a scos TOATE restricțiile de pe magistrala 500 Ploiești Sud-Suceava. Însă în realitate mai sunt 63 (în mare parte pe liniile secundare din gări). Artificiul tehnic este că, acum aproape 15 ani, a apărut o restricție-mamut permanentă inclusă în livret prin care viteza a fost scăzută de la 120 km/h la 80 pe 185 km între Ploiești Sud și Adjud, adică se circulă mai rău ca acum 80 de ani, în 1939, când trenurile prindeau 110 km/h.

Mai vreți exemple? Pe Dej-Cluj Napoca viteza este redusă de la 120 km/h la 50 pe un fir și 70 pe celălalt. Pe Buzău-Făurei de la 100-120 km/h am ajuns la 30 pe un fir. Pe București-Craiova-Filiași de la 140 km/h am scăzut la 80-100 și doar pe alocuri avem 120 km/h.”, mai susține Asociația.

„Restricțiile dispar din BAR și se mută în tabele de limitări permanente, în Mersul Trenurilor și în Livretele de Mers. Evident, doar scriptic. În teren circulăm tot mai lent pe calea ferată. Marfa deja a ajuns la viteze comerciale de bicicletă”, avertizează Pro Infrastructura.

Asociația subliniază faptul că unele probleme din infrastructură s-au rezolvat, iar subfinanțarea este răspunzătoare pentru starea actuală a căilor ferate romane.

Ca să nu fim acuzați că vedem doar partea proastă, observăm o mică creștere a numărului reparațiilor curente și reînnoirilor. Unele probleme vechi de ani întregi (de exemplu la Valea Călugărească sau ieșirea din Gara de Nord București) au fost rezolvate, însă ritmul actual nu poate opri degradarea, darămite să îmbunătățească situația generală.

Motivul principal al decăderii CFR este veșnica subfinanțare a rețelei, cu alocări anuale pentru întreținere și reparații extraordinar de mici, de multe ori comparabile cu banii alocați reabilitării unui SINGUR drum județean. Motivul secundar: folosirea miliardelor din fonduri europene DOAR în proiecte-gigant pe anumite coridoare cu rezultate cel puțin discutabile”, a conchis Asociația.

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!